Прибравши магазинну їжу з раціону, можна схуднути і покращити метаболізм: що пропонують вчені

3 хвилин читання

Літнім людям не потрібно рахувати калорії чи сідати на сувору дієту, щоб скинути вагу і покращити обмін речовин. Дослідження Університету Південної Дакоти показало, що достатньо просто зменшити кількість продуктів з високим ступенем оброблення у раціоні — і організм починає працювати краще, пише Science Alert.

Відмова від магазинної їжі допомагає схуднути і покращити обмін речовин — дослідження. Фото: Pixabay 

Що таке продукти з високим ступенем оброблення 

Підписуйтеся на наші соцмережі

  • Ультраоброблені продукти або продукти з високим ступенем оброблення — це їжа, створена промисловим способом із додаванням інгредієнтів, які зазвичай не використовують удома. 
  • Йдеться про емульгатори, барвники, ароматизатори і консерванти.
  • До цієї категорії належать упаковані снеки, готові страви, деякі види ковбас і обробленого м’яса, солодкі напої й десерти.
  • У середньому вони дають понад 50% калорій у типовому раціоні американців.
Читайте також: Попри популярність газованої води як «простого лайфхаку» для схуднення, наукові дані не підтверджують її значного впливу на вагу, пише BMJ Group.

Як відмова від магазинної їжі впливає на організм 

  • Більшість учасників дослідження мали зайву вагу або проблеми з метаболізмом, підвищений холестерин чи чутливість до інсуліну.
  • Учасники дотримувалися двох різних дієт по 8 тижнів. Одна містила пісне м’ясо, інша була вегетаріанською з молочними продуктами і яйцями.
  • Між дієтами була перерва, під час якої люди поверталися до звичного харчування.
  • Важливо, що калорії спеціально не обмежували, фізичну активність не змінювали, а всі страви готували й надавали дослідники.
  • В обох дієтах їжа з високим ступенем оброблення становила менш ніж 15% від загальної кількості калорій.
  • Коли учасники зменшували кількість таких продуктів, вони їли менше калорій, худнули, мали кращу чутливість до інсуліну, знижували рівень поганого холестерину, демонстрували менше запалення в організмі, отримували здоровіші гормональні сигнали апетиту й метаболізму.
  • Результати були схожими як у м’ясної, так і у вегетаріанської дієти.

Науковці зазначають, що дослідження було невеликим і не показує довгострокового ефекту, зокрема, на ризик діабету чи серцевих хвороб. Також поки що невідомо, чи легко людям дотримуватися такого підходу і які компоненти ультраоброблення найбільше шкодять здоров’ю. Тож науковці планують проводити подальші дослідження. 

Раніше SPEKA розповідала, які спеції і трави допомагають покращити травлення. Це ромашка, кмин, перцева мʼята, фенхель, насіння карому.