Дослідження: вживання омега-3 здатне сповільнити біологічне старіння

2 хвилин читання

Нове клінічне дослідження, проведене за участі понад 700 літніх людей протягом трьох років, надає докази на користь геропротекторних властивостей омега-3. Дослідження також вказує на додаткові переваги поєднання омега-3 з вітаміном D та фізичними вправами.

У дослідженні взяли участь 777 осіб віком від 70 років зі Швейцарії. Вчені з Університету Цюриха під керівництвом Гайке Бішофф-Феррарі використовували епігенетичні годинники для оцінки впливу на темпи старіння. Протягом трьох років учасники щоденно приймали 2000 міжнародних одиниць (МО) вітаміну D, 1 грам омега-3 та виконували 30-хвилинні домашні вправи тричі на тиждень.

Аналіз зразків крові показав, що споживання омега-3 помірно сповільнює біологічне старіння на декілька місяців. Цей ефект не залежав від статі, віку чи індексу маси тіла учасників. Поєднання омега-3, вітаміну D та фізичних вправ мало ще більший вплив, знижуючи ризик розвитку раку та запобігаючи крихкості у літніх людей.

Підписуйтеся на наші соцмережі

Кожне з цих втручань діє через різні, але взаємопов'язані механізми, і їхнє поєднання підсилює загальний ефект. Автори дослідження зазначають: «Наше дослідження вказує на невеликий захисний ефект лікування омега-3 у сповільненні біологічного старіння протягом 3 років, з додатковим захисним ефектом від поєднання омега-3, вітаміну D та фізичних вправ».

Читайте також: За понад 16 років управління Hostpark я переконався в одному важливому факті: універсальної ІТ-інфраструктури не існує! Не існує двох однакових бізнес-кейсів, навіть якщо вони використовують ідентичне обладнання. Коли ми говоримо про побудову IT-інфраструктури, «залізо» — це лише фундамент. Справжня майстерність полягає в тому, як саме це залізо налаштоване під конкретні бізнес-процеси. Саме тому персоналізація інфраструктури сьогодні — не просто додаткова послуга, а ключовий фактор успіху бізнесу.

Раніше ми писали, що продукти, що містять у великій кількості жирні кислоти оmega-3, можуть захистити вас від різних недугів, зокрема депресії. Чіа та риба багаті саме на необхідні жирні кислоти, тож їх варто додавати до свого меню, якщо ви передчуваєте ризики депресії. До такого висновку дійшли дослідження UK Biobank та Psychiatric Genomics Consortium. Про це повідомляє Psypost

Найбільше допомагають уникнути ризиків депресії кислоти, що містять оmega-3. Завдяки правильному харчуванню та запобіганню депресії у наших нащадків буде більше потенціалу. Серед продуктів, багатих на жирні кислоти, чіа, насіння льону, риба, водорості.