Що їсти без дефіциту калорій, щоб якісно схуднути

3 хвилин читання

Нові дані з найбільш тривалого на сьогодні дослідження про вплив ультраобробленої їжі (UPF) та мінімально обробленої їжі (MPF) показують, що навіть без зменшення калорій мінімально оброблена їжа допомагає худнути ефективніше, пише ScienceDaily.

Що їсти без дефіциту калорій, щоб якісно схуднути. Фото: Deposit Photos

Науковці з University College London (UCL) та UCL Hospitals провели клінічне випробування з 55 учасниками. Воно вперше порівнює ефект двох типів дієт, які відповідають офіційним рекомендаціям щодо здорового харчування (Eatwell Guide), але відрізняються рівнем оброблення продуктів.

Як проходило дослідження з ефективності схуднення?

Читайте також: Вчені з Каролінського інституту представили новий підхід до лікування діабету 2 типу та ожиріння. На відміну від популярних препаратів, як от Ozempic, новий засіб не впливає на апетит і не потребує ін’єкцій, пише ScienceDaily.

Підписуйтеся на наші соцмережі

Учасники експерименту спочатку протягом 8 тижнів харчувалися або мінімально обробленою їжею (наприклад, вівсянка, домашня паста болоньєзе), або ультраобробленими продуктами (батончики, готова лазанья). Після перерви переходили на інший тип дієти. При цьому вони не обмежували себе в кількості — їли, скільки хотіли.

Попри однакову калорійність і баланс жирів, білків, вуглеводів, фруктів і овочів, на MPF-дієті учасники втратили вдвічі більше ваги — у середньому 2,06% від маси тіла (порівняно з 1,05% на UPF). Це приблизно мінус 290 ккал на день на MPF без жодного навмисного обмеження їжі.

Чому менш оброблена їжа сприяє схудненню?

Науковці кажуть, що ефект MPF-дієти базується не на дефіциті калорій, а на самій структурі харчування. Мінімально оброблені продукти довше засвоюються, краще насичують і знижують тягу до їжі.

Учасники також відчували кращий контроль над апетитом, зокрема:

  • удвічі покращили загальне самоконтролювання харчових бажань;
  • вчетверо знизили тягу до пікантної їжі;
  • значно менше піддавалися спокусам.

Попри втрату ваги, учасники не втрачали м’язову масу, що свідчить про здоровіші зміни у складі тіла.

Професор Кріс ван Туллекен наголошує, що проблема не лише у жирах, цукрі й солі, а у самій ультраобробці — структура їжі, її консистенція, спосіб приготування і додані інгредієнти (емульгатори, підсилювачі смаку тощо) впливають на поведінку людини за столом.

Докторка Рейчел Баттерхем додає, що дотримання навіть частини рекомендацій Eatwell Guide, особливо якщо це цільні продукти, домашнє приготування, бобові, овочі, фрукти та горіхи, може суттєво вплинути на вагу й здоров’я без дієти і стресу.