Напої з фруктозою посилюють запалення — дослідження

2 хвилин читання

Дослідники з Віденського університету з’ясували, що напої з фруктозою роблять імунні клітини більш чутливими до бактеріальних токсинів. Це може посилювати запалення навіть у здорових людей, пише Science Daily. 

Напої з фруктозою можуть послаблювати захист організму — дослідження. Фото: Depositphotos 

Як фруктоза змінює роботу імунних клітин

  • У дослідженні повністю здорові люди пили напої, підсолоджені фруктозою або глюкозою.
  • Після фруктози в їхніх кров’яних клітинах, моноцитах, значно зросла кількість рецептора TLR2.
  • Саме він “вмикає” запальну реакцію, коли організм стикається з бактеріальними токсинами. Чим більше таких рецепторів, тим сильніше запалення.
  • Також у крові підвищувався рівень запальних речовин, зокрема інтерлейкіну-6 і TNF-альфа.
  • Науковці пояснюють, що така реакція не допомагає боротися з інфекціями, а навпаки, може зробити організм більш вразливим.
  • Тобто навіть кілька солодких напоїв із фруктозою можуть змінити роботу імунної системи.

Підписуйтеся на наші соцмережі

Читайте також: Під маркуванням sugar‑free та low‑calorie роками продаються продукти, що обіцяють зменшити шкоду від цукру без втрати солодкого смаку. Однак матеріал, опублікований на Techno‑Science з посиланням на дослідження в журналі Science Signaling, ставить під сумнів одну з таких «безпечних» альтернатив — сорбітол. Дослідники показують: у певних умовах цей поліол може поводитися в організмі подібно до фруктози — цукру, який давно пов’язують із навантаженням на печінку.

Кому найбільше шкодять напої з фруктозою 

Особливо обережними мають бути люди з:

  • діабетом 2 типу,
  • жировою хворобою печінки,
  • іншими метаболічними проблемами.

У них ризики від споживання фруктози можуть бути значно вищі. Надалі команда дослідників хоче з’ясувати, як впливає на організм довготривале вживання фруктози і чи збільшує воно ризик інфекцій.

Раніше SPEKA писала, що екстракт, виготовлений із какао-бобів, може допомогти зменшити запалення, яке зростає з віком і підвищує ризик серцево-судинних захворювань.