Майже 200 тисяч людей допомогли знайти справжній ключ до здоров’я серця
Коли йдеться про профілактику серцево-судинних захворювань, вирішальним може бути не те, скільки вуглеводів чи жирів у раціоні, а якість продуктів. До такого висновку дійшли автори масштабного дослідження, опублікованого в Journal of the American College of Cardiology.
Робота охопила майже 200 тисяч дорослих американців, за якими спостерігали понад 30 років. Дослідники проаналізували, як різні варіанти низьковуглеводних і низькожирних дієт впливають на ризик ішемічної хвороби серця (ІХС).
Не просто «менше жирів» «менше вуглеводів»
Підписуйтеся на наші соцмережі
За словами провідного автора дослідження Чжиюаня Ву, важливо не лише зменшити частку певних макронутрієнтів, а й те, з яких саме продуктів складається раціон.
Вчені встановили:
- Здорові версії низьковуглеводних і низькожирних дієт (із акцентом на овочі, цільнозернові продукти та ненасичені жири) були пов’язані з нижчим ризиком ІХС.
- Нездорові варіанти (з великою кількістю рафінованих вуглеводів, оброблених продуктів, тваринних жирів і білків) — із підвищеним ризиком серцевих захворювань.
- Якісніші дієти також асоціювалися з кращими метаболічними показниками: нижчим рівнем тригліцеридів, вищим рівнем «хорошого» холестерину ЛПВЩ та меншим запаленням.
Окрім анкет харчування, дослідники використали метаболомічні дані — тобто біомаркери, що відображають реальні зміни в організмі. Це дозволило підтвердити: здорові моделі харчування мають спільні біологічні механізми, які сприяють кращому стану серцево-судинної системи.
Тож для здоров’я серця важливіша якість їжі, а не просто скорочення жирів або вуглеводів. Фахівці наголошують, що незалежно від обраної моделі харчування, акцент на рослинних та цільнозернових продуктах, а також здорових жирах пов’язаний із кращими серцево-судинними результатами.