Упс! Не вдала спроба:(
Будь ласка, спробуйте ще раз.

Вчені зʼясували, які два продукти знижують холестерин

Дар'я Щеглакова
Дар'я Щеглакова новинарка Speka
0
3 хвилин читання

Невелика жменька мигдалю і кілька шматочків темного шоколаду разом знижуть рівень «поганого холестерину» краще, ніж від кожен цей продукт окремо. Це виявили науковці з Пенсильванського університету, пише Very Well Health.

Вчені зʼясували, які два продукти знижують холестерин зображення 1 Мигдаль і шоколад знижують рівень поганого холестерину. Фото: Magnific 

Що мигдаль і шоколад роблять із холестерином

  • У дослідженні взяла участь 31 людина з надмірною вагою. Протягом чотирьох тижнів учасники дотримувались одного з чотирьох раціонів: стандартна американська дієта, дієта лише з мигдалем (42,5 г на день), лише з темним шоколадом і какао (43 г + 18 г на день), або їхня комбінація. Найбільший ефект дала саме комбінація.
  • Комбінована дієта суттєво зменшила кількість частинок ЛПНЩ (ліпопротеїдів низької щільності), що проникають у стінки артерій легше за великі та активніше сприяють утворенню бляшок.
  • Паралельно знизився рівень ApoB — білка-носія частинок «поганого холестерину», який медики вважають одним із найточніших сигналів серцево-судинних хвороб.
  • Мигдаль у цій парі відповідає за постачання мононенасичених жирів, мінералів і фітохімічних речовин, що допомагають організму підтримувати баланс між ЛПНЩ і ЛПВЩ («хорошим» холестерином). 
  • Темний шоколад доповнює картину флавоноїдами, рослинними сполуками, які покращують кровотік, знижують запалення і підвищують еластичність артерій. 
  • Антиоксиданти в какао додатково захищають клітини від пошкоджень. 

Підписуйтеся на наші соцмережі

Раніше ми писали, що схожий принцип «якість важливіша за кількість» підтвердило й масштабне дослідження за участю 200 тисяч американців.

Скільки їсти мигдалю, шоколаду і какао для максимальної користі 

Щоб досягнути максимального ефекту, варто дотримуватися пропорції: третина склянки мигдалю, чверть склянки темного шоколаду (не менше 70% какао) і дві чайні ложки какао-порошку щодня. 

На рівень цукру в крові та артеріальний тиск такий раціон особливо не впливав. Тобто мигдаль із шоколадом не замінник комплексного підходу до серцево-судинного здоров'я, а лише один із його елементів. 

Якщо ваш ЛПНЩ потребує серйознішого втручання, наука рухається швидко: нещодавно дослідники продемонстрували зниження «поганого» холестерину майже на 50% завдяки новому молекулярному механізму.

0
Icon 0

Підписуйтеся на наші соцмережі