Упс! Не вдала спроба:(
Будь ласка, спробуйте ще раз.

Вчені з’ясували, коли кава може захищати серце, а коли не дає користі

0
2 хвилин читання

Люди, які п’ють каву лише вранці, мають нижчий ризик смерті від серцево-судинних захворювань і загальної смертності порівняно з тими, хто п’є каву протягом дня або не вживає її взагалі, пише Hadvard Health.

Вчені з’ясували, коли кава може захищати серце, а коли не дає користі зображення 1 Вчені з’ясували, коли кава може захищати серце, а коли не дає користі. Фото: Deposit Photos

Вчені вивчили дані майже 41 000 дорослих, які брали участь у Національному опитуванні здоров’я та харчування. Учасників просили повідомити про споживання їжі та напоїв, зокрема кави — її кількість і час вживання. 

Після цього інформацію зіставили з медичними записами про смертність учасників у середньому за майже 10 років спостереження.

Підписуйтеся на наші соцмережі

Результати показали:

  • близько 36% учасників пили каву переважно вранці, 
  • 16% вживали її протягом усього дня, 
  • 48% не пили каву взагалі.

Коли найкорисніше пити серця для серця

У порівнянні з тими, хто не п’є каву, «ранкові» споживачі мали на 31% нижчий ризик смерті від серцево-судинних захворювань і на 16% нижчий ризик загальної смертності. Водночас у тих, хто пив каву протягом дня, не зафіксували статистично значущих відмінностей у ризиках порівняно з тими, хто її не вживав.

Автори дослідження наголошують, що йдеться про спостережне дослідження, яке не доводить причинно-наслідкового зв’язку. Тобто, вживання кави вранці не обов’язково є безпосередньою причиною кращих показників здоров’я — на результати можуть впливати й інші фактори способу життя.

0
Icon 0

Підписуйтеся на наші соцмережі