Вчені зʼясували, яка дієта захищає мозок від деменції

3 хвилин читання

Кето-дієта, яку зазвичай обирають для схуднення, може захищати мозок від низки руйнівних захворювань: деменції, хвороби Паркінсона і Хантінгтона. До такого висновку дійшли вчені з Університету Коїмбри в Португалії, пише Science Alert. 

Кето-дієта позитивно впливає на мозок. Фото: Magnific 

Як кето-дієта впливає на мозок  

  • Кетогенна дієта різко скорочує вуглеводи в раціоні, організм перестає отримувати звичне паливо у вигляді глюкози і переключається на спалювання жирів. 
  • Побічний продукт цього процесу — молекули-кетони, які мозок може використовувати як альтернативне джерело енергії.
  • Саме тут і починається цікаве. Багато нейродегенеративних захворювань пов'язані з тим, що мозок втрачає здатність ефективно переробляти глюкозу. 
  • Фактично нейрони "голодують" навіть при достатньому харчуванні. Кетони обходять цю проблему, живлячи клітини в обхід зламаного метаболічного ланцюжка.
  • Дослідники також виявили, що кетони зменшують запалення в мозку, запускають аутофагію — процес, під час якого клітини очищаються від пошкоджених компонентів, і змінюють склад кишкових бактерій у бік мікробіому, пов'язаного з кращою когнітивною функцією. 

Підписуйтеся на наші соцмережі

Читайте також: Чи може їжа, яку ми споживаємо щодня, мати більший вплив на наш мозок, ніж ми уявляємо? Питання, яке ще донедавна здавалося фантастикою, сьогодні набуває наукового підґрунтя. Навіть традиційне лікування депресії, яке часто вимагає значних ресурсів, може мати потенційного конкурента у вигляді звичайного харчування.

Варто пригадати, що ми вже писали про те, що навіть чотири дні фастфуду можуть погіршити пам'ять, саме через порушення обміну речовин і роботу нейронів.

Чим може бути шкідлива кето-дієта 

Кето-дієта вважається однією з найскладніших для стабільного дотримання: суворе обмеження вуглеводів вимагає постійного контролю раціону

Серед поширених побічних ефектів — закрепи, безсоння, підвищення рівня холестерину. Раніше дослідження пов'язували тривале дотримання кето зі зростанням ризику діабету 2 типу та серцево-судинних захворювань.

Тож вчені радять спочатку консультуватися з лікарем, а лише потім змінювати своє харчування. 

Схожа дискусія ведеться і навколо дієт з голодуванням, вони теж змінюють мікробіом і активність мозку, але питання довгострокової безпеки залишається відкритим. 

Загалом науковці дедалі більше переконуються: якість складу раціону важить не менше, ніж тип самої дієти.