Чому покоління X не може відмовитися від ультраобробленої їжі

2 хвилин читання

Залежність від ультраоброблених продуктів дедалі частіше виявляють серед людей середнього віку, особливо жінок. Про це свідчить нове дослідження Мічиганського університету, пише ScienceDaily.

Чому покоління X не може відмовитися від ультраобробленої їжі. Фото: Deposit Photos

Хто найбільш залежний від ультраобробленої їжі?

Підписуйтеся на наші соцмережі

За даними опитування понад 2000 літніх американців, 21% жінок та 10% чоловіків у поколінні X та молодших бебі-бумерів (віком 50–64 роки) відповідають критеріям харчової залежності. Для порівняння, серед людей 65–80 років ці показники становлять лише 12% у жінок та 4% у чоловіків.

Читайте також: Чим більше в раціоні людини фастфуду, ковбас, чипсів і газованок, тобто їжі з високим ступенем обробки, тим гірше вона концентрується. Навіть якщо в цілому харчується нормально. Такого висновку дійшли науковці з Університету Монаша, пише Earth. 

Фахівці пояснюють різницю впливом харчового середовища у 1980-х, коли на ринок масово вийшли дієтичні та знежирені продукти. Рекламовані як «здорові рішення», вони були сповнені додаткового цукру та вуглеводів, що посилювало звикання.

Дослідження використовувало модифіковану шкалу харчової залежності Єльського університету (mYFAS 2.0). Вона оцінює симптоми, подібні до тих, що спостерігаються при зловживанні алкоголем чи нікотином:

  • Сильна тяга;
  • Невдалі спроби обмежити споживання;
  • Симптоми «відміни»;
  • Уникання соціальних ситуацій через страх переїдання.
«Це покоління прожило більшу частину життя в середовищі, де ультраоброблена їжа стала нормою. Якщо тенденція збережеться, сьогоднішні діти й підлітки можуть зіткнутися з ще вищими показниками залежності у зрілому віці».
Зазначає авторка дослідження Люсі Лох.