Чи справді мʼясо допомагає дожити до 100 років: вчені зробили несподіваний висновок
Мʼясо дійсно може продовжити життя, але не всім. Вчені з Університету Фудань, Китайського центру контролю та профілактики захворювань і Шанхайського університету Цзяо Тонг виявили, що жінки, які їдять м'ясо після 80 років, мають на 44% більше шансів дожити до 100 років, але лише якщо у них недостатня вага, пише Science Alert.
Чи дійсно мʼясо впливає на тривалість життя
- Команда науковців проаналізувала дані понад 5000 людей у віці від 80 років у рамках Chinese Longitudinal Healthy Longevity Survey — одного з найбільших довгострокових досліджень старіння у світі.
- Дослідники порівнювали 1459 довгожителів (100+ років) з 3744 людьми у віці 80-90 років, які не перетнули цю позначку.
- Результат здивував навіть авторів. Серед жінок щоденне споживання м'яса підвищувало ймовірність дожити до 100 років. Серед чоловіків значного зв'язку між типом дієти й довголіттям не виявили взагалі.
- Але головний нюанс не в м'ясі. Індекс маси тіла (ІМТ) виявився ключовою змінною: асоціація між м'ясною дієтою і довголіттям існувала лише у жінок з недостатньою вагою.
- У тих, хто мав нормальну або надлишкову масу тіла, різниці між м'ясоїдами і вегетаріанцями не було.
- А ще, вегетаріанки, які вживали рибу, яйця або молочні продукти, мали такий самий шанс дожити до 100, як і ті, хто їв м'ясо.
Підписуйтеся на наші соцмережі
Раніше ми писали про п'ять звичок, які уповільнюють старіння, і харчування входить до цього списку, але деталі вирішують все.
Що головне у харчуванні після 80 років
Автори пояснюють ефект так званим «парадоксом ожиріння»: у старшому віці люди з трохи більшою вагою часто мають кращі показники здоров’я. Це повна протилежність тому, що зазвичай бачать у молодих.
Вчені давно вважають, що після певного віку дуже важливо не втрачати м’язи. А для цього організму потрібно достатньо білка. Нові дані це підтверджують.
Деякі дослідження показали, що літнім людям білка потрібно більше, ніж рекомендують офіційні норми. Велике дослідження про здоров’я серця теж дійшло подібного висновку: важливіше не те, яка у вас дієта, а якість їжі та її склад.
За оцінками вчених, шанс дожити до 90 років на 70% залежить від способу життя: сну, руху і харчування. Але більшість таких досліджень вивчали молодших людей. А от те, що насправді потрібно людям після 80 років, досі досліджено значно гірше.
Головний практичний висновок простий: дієта довгожителів не означає відмову від м'яса чи обов'язкове його вживання. Після 80 ключовим стає не категорія продуктів, а достатня кількість калорій, білка і поживних речовин для підтримки м'язової маси.
Підтвердженням слугують і дані про вплив голодування на організм: різкий дефіцит калорій негативно впливає на організм.