Z-звіт для ФОП: що це, коли робити, типові помилки

2 хвилин читання

ФОП, які проводять розрахункові операції через РРО або програмний РРО, мають щодня створювати фіскальний звітний чек — так званий Z-звіт. Що про нього варто знати, пише «Вчасно.Каса».

Z-звіт для ФОП: що це, коли робити, типові помилки. Фото: Deposit Photos

Відповідно до Закону України №265, суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахунки у готівковій або безготівковій формі під час продажу товарів чи надання послуг, мають щодня створювати фіскальні звітні чеки у паперовій та/або електронній формі, якщо протягом дня були розрахункові операції.

Що таке Z-звіт

Читайте також: Робота з програмними касами — це не просто частина щоденної рутини, а важливий елемент фінансової дисципліни підприємства. Ігнорування простих правил може призвести до неочікуваних штрафів та проблем з податковою. У відео на YouTube-каналі «Податковий блог» йшлося про найпоширеніші помилки в роботі з ПРРО. Ми підготували стислий виклад найважливіших аспектів, які допоможуть вам налаштувати процеси без зайвого головного болю.

Z-звіт, або фіскальний звітний чек, містить дані про операції за робочу зміну. Під час його формування інформація про проведені розрахунки записується до фіскальної пам’яті РРО або на фіскальний сервер контролюючого органу.

Підписуйтеся на наші соцмережі

Одночасно обнуляється інформація в оперативній пам’яті касового апарата. Після створення Z-звіту та закриття зміни виправити помилково проведену суму через РРО або ПРРО вже не можна.

Z-звіт потрібно формувати щодня після завершення роботи касира. Законодавство передбачає його створення у разі здійснення розрахункових операцій протягом робочого дня.

Скільки зберігати Z-звіти

Документи, пов’язані з обліком доходів, витрат та іншими показниками, необхідними для оподаткування, потрібно зберігати протягом строків, визначених Податковим кодексом України.

Для Z-звітів цей строк може становити три роки від дати подання податкової декларації, для складання якої вони використовувалися. Вимога поширюється як на паперові, так і на електронні документи.

Чи є штраф за відсутність Z-звіту

Окремого штрафу саме за те, що підприємець не роздрукував Z-звіт, законодавство не встановлює. Водночас відповідальність може наставати за пов’язані порушення.

Зокрема, незакриття зміни може призвести до штрафу у 510 грн за перше порушення та 1020 грн за кожне наступне.

За незбереження документів, пов’язаних з обліком та оподаткуванням, передбачений штраф у:

  • 1020 грн за перше порушення,
  • 2040 грн — за повторне протягом року.