Як щоденне помірне вживання кави може вплинути на здоров’я людини
Помірне вживання кави кожного дня може уповільнити процес біологічного старіння у людей з психічними захворюваннями, повідомляє ScienceDaily.
Вчені з’ясували, що вживання 3-4 чашок кави на день може подовжити теломери, які є показниками клітинного старіння і може забезпечити еквівалент 5 додаткових біологічних років порівняно з людьми, які не п'ють каву.
Підписуйтеся на наші соцмережі
У дослідженні взяли участь 436 дорослих, які брали участь у дослідженні тематично організованого психозу у період з 2007 по 2018 рік. З цих учасників 259 мали шизофренію, а 177 — афективні розлади, включаючи біполярний розлад та великий депресивний розлад з психозом.
Дослідники вимірювали довжину теломер, використовуючи лейкоцити зі зразків крові. Результати показали помітні відмінності між людьми, які не вживали каву, або пили 1-2 чашки та людьми, які пили понад 4 чашки на день, зокрема у других теломери були довшими.
Біологічний вік тих, хто пив по 4-5 чашок кави щодня, був на 5 років менший, ніж від тих, хто пив менше кави.
Кава залишається одним із найбільш широко споживаних напоїв у світі: за оцінками, у 2021-2022 роках було спожито 10,56 млрд кг.