Як спосіб приготування картоплі впливає на ризик діабету
Нове дослідження показало, що регулярне споживання картоплі фрі тричі на тиждень підвищує ризик розвитку діабету 2 типу на 20%. Водночас варена, запечена або картопляне пюре не мають такого впливу, пише ScienceDaily.
Дослідники проаналізували дані понад 205 тис. медичних працівників США за період з 1984 по 2021 рік, з яких у 22 тис. було діагностовано діабет 2 типу. Виявилося, що саме спосіб приготування картоплі впливає на ризик захворювання.
Заміна будь-якої форми картоплі цільним зерном була пов’язана зі зниженням ризику діабету — до 19% при заміні картоплі фрі. Натомість заміна картоплі білим рисом збільшувала цей ризик.
Автори дослідження наголошують, що важливо враховувати не лише кількість картоплі в раціоні, а й спосіб її приготування та те, чим її замінюють. Варена, запечена чи у вигляді пюре картопля може бути частиною здорової дієти, а цільні зерна залишаються пріоритетом для профілактики діабету 2 типу.