Вчені з’ясували, що полівітаміни можуть «омолодити» організм на кілька місяців

2 хвилин читання

Дослідники з Mass General Brigham заявили, що щоденний прийом полівітамінів може бути пов’язаний з уповільненням біологічного старіння у літніх людей, пише ScienceDaily.

Вчені з’ясували, що полівітаміни можуть «омолодити» організм на кілька місяців. Фото: Deposit Photos

Який звʼязок між полівітамінами та біологічним старінням

До таких висновків науковці прийшли на основі аналізу масштабного клінічного дослідження. Воно базувалося на даних випробування COSMOS, у якому взяли участь 958 здорових людей із середнім віком близько 70 років.

Підписуйтеся на наші соцмережі

Читайте також: Регулярно ходите до музею, танцюєте, слухаєте музику або займаєтесь рукоділлям? За даними дослідження вчених Університетського коледжу Лондона, ці заняття уповільнюють біологічне старіння і за ефективністю не поступаються фізичним вправам, пише Very Well Health. 

Учасників випадковим чином розподілили на чотири групи:

  • одні отримували полівітаміни та екстракт какао, 
  • інші — лише один із компонентів або плацебо.

Для оцінки старіння вчені використовували так звані «епігенетичні годинники» — метод аналізу змін у ДНК, пов’язаних із процесами старіння. Біологічний вік у цьому випадку показує, наскільки швидко старіє організм на клітинному рівні, і може відрізнятися від фактичного віку людини.

Через один і два роки дослідники порівняли показники п’яти різних епігенетичних годинників. Виявилося, що в учасників, які щодня приймали полівітаміни, біологічне старіння сповільнювалося за всіма п’ятьма показниками.

Два з цих маркерів, які особливо тісно пов’язані з ризиком смертності, показали статистично значуще уповільнення. Загалом ефект дорівнював приблизно чотирьом місяцям меншого біологічного старіння протягом дворічного періоду.

Найпомітніший результат спостерігали у людей, чий біологічний вік на початку дослідження вже випереджав дійсний за паспортом.

Дослідники наголошують: для остаточних висновків потрібні додаткові дослідження, а отримані результати поки не означають, що полівітаміни гарантовано сповільнюють старіння.