Трохи пива чи вина для креативу? Вчені попереджають про ризик деменції
Навіть невелика кількість алкоголю може збільшити ризик розвитку деменції в людей похилого віку. Про це свідчить дослідження Оксфордського університету у співпраці з Єльським і Кембриджським університетами, пише AOL.
Учені проаналізували дані понад 500 тис. людей із баз даних біобанку Великої Британії та Програми мільйонів ветеранів США, а також провели метааналіз 45 досліджень за участі 2,4 млн осіб. Мета — з’ясувати, чи впливає навіть помірне вживання алкоголю на розвиток деменції.
Чи є звʼязок між вживанням алкоголю та розвитком деменції?
Підписуйтеся на наші соцмережі
Навіть невеликі дози алкоголю можуть збільшити ризик когнітивного спаду. Люди з подвійно вищим генетичним ризиком розладу вживання алкоголю мали на 16% більший ризик деменції, а ті, хто споживав утричі більше напоїв щотижня — на 15% вищий ризик.
Дослідження спростовує поширене переконання, що келих вина чи пива «для креативу» може бути безпечним або навіть корисним. Вчені зазначають, що їхні висновки підтримують стратегії громадського здоров’я, спрямовані на зменшення вживання алкоголю серед населення.
Наскільки точним було дослідження?
Вчені визнали, що:
- Вибірки не повністю репрезентують усе населення (британські учасники — здебільшого заможні, американські — ветерани);
- Рівень споживання алкоголю ґрунтувався на самозвітах, що може містити неточності;
- Дані відображають вплив алкоголю протягом життя, а не зміни у пізнішому віці.
Попри це, автори переконані, що зменшення споживання алкоголю може бути ключовим чинником профілактики деменції.