Упс! Не вдала спроба:(
Будь ласка, спробуйте ще раз.

Штучні підсолоджувачі можуть прискорювати старіння мозку — дослідження

0
2 хвилин читання

Дослідники Університету Сан-Паулу проаналізували дані понад 12 тисяч дорослих і виявили: люди, які регулярно споживають низькокалорійні або безкалорійні підсолоджувачі, мають швидше «старіння» мозку, приблизно на 1,6 року більше, ніж ті, хто вживає їх менше, пише Health.

Штучні підсолоджувачі можуть прискорювати старіння мозку — дослідження зображення 1 Штучні підсолоджувачі можуть прискорювати старіння мозку. Фото: Deposit Photos

Як виявили шкоду підсолоджувачів для мозку?

Учасники, середній вік яких складає 52 роки, розповіли про свої харчові звички, після чого їхній когнітивний стан відстежували протягом восьми років. Особливу увагу приділили шести найпоширенішим підсолоджувачам: аспартаму, сахарину, ксилітолу, еритритолу, сорбіту та ацесульфаму К.

Підписуйтеся на наші соцмережі

Учасників поділили на три групи — з низьким, помірним та високим рівнем споживання. Люди з високим рівнем (приблизно еквівалент однієї банки дієтичної газованої води на день) демонстрували на 62% швидше зниження пам’яті та мислення, а також на 173% швидше погіршення вербальних навичок.

Вчені наголошують, що самі результати не доводять прямої причиново-наслідкової залежності. Проте є низка теорій. Замінники цукру можуть змінювати склад кишкового мікробіому та спричиняти запальні процеси. Це, своєю чергою, впливає на роботу мікроглії — імунних клітин мозку, що пов’язано з ризиком хвороб Альцгеймера та Паркінсона.

Цікаво, що зв’язок між підсолоджувачами та когнітивним зниженням був вираженим переважно у людей до 60 років і особливо у тих, хто має діабет.

Як уникнути шкоди від підсолоджувачів?

Експерти радять не замінювати підсолоджувачі на звичайний цукор, адже і він пов’язаний з ризиком деменції та інших захворювань. Найкраща стратегія — поступово зменшувати загальне споживання солодкого, обирати менш оброблені продукти та підтримувати здоров’я кишківника.

0
Icon 0

Підписуйтеся на наші соцмережі