Упс! Не вдала спроба:(
Будь ласка, спробуйте ще раз.

Одна пачка чипсів на день знижує концентрацію уваги: чи рятує здорова дієта

Дар'я Щеглакова
Дар'я Щеглакова новинарка Speka
0
4 хвилин читання

Чим більше в раціоні людини фастфуду, ковбас, чипсів і газованок, тобто їжі з високим ступенем обробки, тим гірше вона концентрується. Навіть якщо в цілому харчується нормально. Такого висновку дійшли науковці з Університету Монаша, пише Earth. 

Одна пачка чипсів на день знижує концентрацію уваги: чи рятує здорова дієта зображення 1 Фастфуд знижує концентрацію уваги: що з цим робити. Фото: Freepik 

Як фастфуд впливає на концентрацію 

  • У дослідженні взяли участь 2,1 тис. дорослих. Науковці рахували просто: додайте до щоденного меню одну пачку чипсів, і когнітивні тести покажуть гірший результат. Саме таке збільшення відповідає 10% ультраобробленої їжі в раціоні. 
  • Така їжа знижує концентрацію уваги навіть у тих, хто в цілому харчується нормально. 
  • На тестах, де вимірювали увагу й швидкість реакції мозку, учасники з більшою часткою такої їжі стабільно програвали тим, хто її їв менше.
  • При цьому учасники дослідження в середньому отримували 41% добових калорій з продуктів з високим ступенем обробки. Тобто мова не про людей, які харчуються особливо погано. Мова про звичайний раціон більшості.

Підписуйтеся на наші соцмережі

Раніше ми писали, що навіть невеликі коливання розумової гостроти можуть коштувати до 80 хвилин продуктивної роботи на день, і їжа входить у список головних факторів.

Чому здорова дієта не рятує від впливу фастфуду на мозок 

Навіть люди, які загалом харчувалися добре, за зразком середземноморської дієти, показували ту саму картину. Тобто «компенсувати» шкідливий перекус салатом і горіхами не виходить. Принаймні для мозку.

Дослідниця Барбара Кардос пояснює це так: промислова обробка руйнує природну структуру їжі й додає туди речовини, яких там не мало бути. Це штучні добавки й технологічні хімікати. Саме вони, схоже, і б'ють по увазі, незалежно від того, що ще є на тарілці.

Дослідження також показало, що більше ультраобробленої їжі в раціоні пов'язане з вищим тиском і зайвою вагою, а це вже відомі фактори ризику деменції. 

До речі, якщо хочете повернути фокус через прості звички, раніше ми писали про поради з відновлення уваги.

Чи можна їсти фастфуд без шкоди для здоровʼя 

  • Більше половини щоденних калорій американців надходять із промислових продуктів. В Україні картина схожа, бо харчова система скрізь будується на дешевому, зручному і довготривалому.
  • Раніше ми писали про те, як харчова індустрія намагається змінити цю логіку через food-tech, але поки ринок думає рішення залишається за кожним.
  • Дослідники не закликають викинути всі сосиски з холодильника. Логіка простіша: варто намагатися харчуватися здоровіше. Їсти овочі, фрукти, яйця, горіхи. Фастфуду краще залишати місце, як «приємному бонусу», а не будувати раціон навколо нього.
  • Їсти таку їжу можна, але безпечної норми не існує. Менше — завжди краще.

Зменшити кількість фастфуду в раціоні буває складно, але є доволі несподіваний спосіб полегшити це завдання. Як ми писали раніше, регулярні прогулянки на свіжому повітрі змушують нас обирати здоровішу їжу. Річ у тім, що контакт із природою чудово знижує рівень тривожності й заспокоює нервову систему. Коли людина менше стресує, у неї просто зникає гостра потреба «заїдати» свої емоції черговою сосискою, чипсами чи солодкою газованкою. 

0
Icon 0

Підписуйтеся на наші соцмережі