Кожна банка кока-коли чи іншої газованки наближує захворювання печінки

2 хвилин читання

Вживання лише однієї банки газованого напою на день, як дієтичного, так і звичайного, може суттєво підвищити ризик розвитку небезпечних захворювань печінки. Про це свідчать результати нового дослідження китайських науковців, які проаналізували харчові звички понад 123 тис. британців, пише Daily Mail.

Кожна банка кока-коли чи іншої газованки наближує захворювання печінки. Фото: Deposit Photos

Які наслідки вживання газованих напоїв?

Йдеться про стеатозну хворобу печінки, пов’язану з метаболічною дисфункцією (MASLD). Ця недуга, на відміну від алкогольних уражень, розвивається через накопичення жиру в печінці.

Читайте також: Те, що людина думає, що п’є, може бути не менш важливим за реальний склад напою. Саме до такого висновку дійшли дослідники Університету Радбуда, Оксфордського університету та Кембриджського університету, повідомляє ScienceDaily.

Підписуйтеся на наші соцмережі

Дослідники з’ясували, що споживання лише 250 мл газованих напоїв на день, що менше однієї стандартної банки, збільшує ризик розвитку MASLD на 60%.

  • Підсолоджені цукром напої, як-от Coca-Cola, підвищують ризик на 50%.
  • Дієтичні варіанти, як-от Sprite Zero або Diet Coke, — на 60%.

Протягом 10 років вчені відстежували стан здоров’я понад 123 тис. людей без попередніх захворювань печінки. За цей час у 1178 учасників розвинувся MASLD, а 108 померли від пов’язаних із печінкою причин.

Заміна газованих напоїв водою суттєво знижувала ризики: на 12,8% для звичайних напоїв і на 15,2% для дієтичних.

Як цукровмісні та дієтичні напої впливають на печінку?

Фахівці пояснюють:

  • цукровмісні напої спричиняють сплески глюкози й інсуліну, сприяючи набору ваги та накопиченню жиру в печінці;
  • дієтичні можуть змінювати мікробіом кишківника, викликати тягу до солодкого й порушувати обмін речовин.

Експерти закликають обмежити споживання будь-яких підсолоджених напоїв, адже MASLD швидко поширюється у світі. У Великій Британії, за даними British Liver Trust, від цієї хвороби може страждати до 40% населення, і більшість випадків залишаються недіагностованими через відсутність явних симптомів.

Що найбезпечніше пити?

Вода залишається найкращим вибором, оскільки вона знімає метаболічне навантаження і запобігає накопиченню жиру в печінці, одночасно зволожуючи тіло.
заява дослідника