Цей вітамін показав несподіваний ефект у боротьбі з раком
Бразильські вчені виявили, що звичайний вітамін може суттєво покращити результати хіміотерапії у жінок із раком молочної залози, пише ScienceDaily.
Дослідники з Державного університету Сан-Паулу заявили, що низькі дози вітаміну D можуть значно підвищити ефективність лікування.
Що зʼясували вчені про вітамін D
Підписуйтеся на наші соцмережі
Згідно з результатами дослідження, у пацієнток, які приймали добавку, шанси на повне зникнення пухлини після лікування були на 79% вищими порівняно з тими, хто отримував плацебо.
У дослідженні взяли участь 80 жінок віком від 45 років. Учасниць розділили на дві однакові групи:
- Одна група щодня приймала 2000 МО (міжнародних одиниць) вітаміну D.
- Інша отримувала таблетки-плацебо.
Усі пацієнтки проходили неоад’ювантну хіміотерапію — лікування перед операцією для зменшення пухлини та полегшення її видалення.
Через шість місяців результати показали суттєву різницю. Серед жінок, які приймали вітамін D, у 43% випадків рак повністю зник після хіміотерапії. У групі плацебо такий результат спостерігався лише у 24% пацієнток.
За його словами, використана доза — 2000 МО на день — є значно нижчою за стандартну терапевтичну дозу для лікування дефіциту вітаміну D, яка зазвичай становить близько 50 000 МО на тиждень.
Вітамін D найбільш відомий своєю роллю у засвоєнні кальцію та фосфору, що важливо для здоров’я кісток. Проте останні дослідження дедалі частіше вказують і на його значення для імунної системи, зокрема у боротьбі з інфекціями та онкологічними захворюваннями.
Автори роботи вважають, що нові дослідження допоможуть краще зрозуміти роль вітаміну D у лікуванні раку молочної залози та його потенціал як допоміжної терапії.