Упс! Не вдала спроба:(
Будь ласка, спробуйте ще раз.

4 з 5 продуктів для малюків виявилися ультраобробленими — дослідження

0
3 хвилин читання

Дослідники проаналізували майже 2,8 тисячі продуктів для дітей віком від 6 до 36 місяців і з'ясували, що 81% із них належать до категорії ультраоброблених. Про це свідчать результати дослідження дослідників Техаського університету, пише ScienceDaily.

4 з 5 продуктів для малюків виявилися ультраобробленими — дослідження зображення 1 4 з 5 продуктів для малюків виявилися ультраобробленими — дослідження. Фото: Deposit Photos

Команда проаналізувала асортимент дитячих продуктів у 21 продуктовому магазині в Остіні, штат Техас. Загалом дослідники оцінили 2783 продукти. Дитячі суміші, напої та пюре, які зазвичай використовують як перший прикорм, до аналізу не включали.

Дитяче харчування виявилось шкідливим

Підписуйтеся на наші соцмережі

Для класифікації дослідники використали систему NOVA, яка розподіляє продукти за рівнем обробки. За її критеріями, 81% досліджених продуктів виявилися ультраобробленими.

А 49% продуктів не відповідала щонайменше одному з поживних критеріїв Всесвітньої організації охорони здоров'я. Найчастіше проблеми стосувалися цукру та натрію:

  • 17% продуктів перевищували рекомендований ВООЗ рівень цукру;
  • 25% — рекомендований рівень натрію;
  • 11% не відповідали критеріям щодо вмісту жиру;
  • 12% — рекомендаціям щодо енергетичної щільності.

До продуктів, які не відповідали окремим критеріям, дослідники віднесли, зокрема, фруктові паучі з високим вмістом цукру, вівсяні батончики, макарони із сиром, палички з індички, сирні та арахісові снеки.

Як відрізнити шкідливі їжу від корисної

Дослідники зазначають, що не кожен продукт із високим вмістом жиру або калорій автоматично є менш поживним. Наприклад, менш оброблені продукти можуть містити багато жиру та калорій через поживні цільні інгредієнти — горіхи або м'ясо.

Але саме ультраоброблені продукти в дослідженні частіше містили значну кількість цукру без відповідних харчових переваг.

За словами науковців, харчування в перші роки життя може впливати на формування смакових уподобань та харчових звичок у майбутньому. Тому склад продуктів для малюків має особливе значення.

Вона додала, що батькам варто звертати увагу на склад та поживну цінність продуктів, а не лише на те, що вони продаються як дитяче харчування.

Дослідники вважають, що одним із можливих рішень могли б стати попереджувальні позначки на продуктах, які перевищують встановлені пороги за вмістом цукру, натрію чи інших поживних компонентів. Такі маркування могли б спростити вибір для батьків та стимулювати виробників змінювати рецептури.

0
Icon 0

Підписуйтеся на наші соцмережі