Вчені знову довели псевдонаукову природу астрології

2 хвилин читання

Боротьба офіційної науки з астрологією триває давно, проте численні соціологічні опитування показують, що у різних країнах від чверті до половини населення вірять у твердження цієї псевдонауки. У новому дослідженні південнокорейські вчені завдали чергового удару по авторитету астрології, використовуючи суто наукові методи.

Психологи з Університету Кемьйон проаналізували дані 12 791 особи. Вони оцінювали вісім компонентів, пов'язаних із життям піддослідних, зокрема незадоволеність роботою, шлюбом, самооцінку здоров'я, відчуття нудності життя та депресії, а також низку інших показників. Потім вивчали дати народження учасників експерименту.

Дослідники хотіли з'ясувати, чи впливає знак зодіаку людини на певні з оцінюваних показників її сприйняття життя. Як і слід було очікувати, кореляція виявилася навколонульовою. Це дозволяє стверджувати, що немає жодного зв'язку між знаками зодіаку і тим, як складається доля людини, як формується її успішність та добробут.

Читайте також: Спостерігаючи за нічним небом, кожен із нас хоча б раз замислювався, як впливає рух зірок на наше життя. Чи можна за розташуванням небесних тіл передбачити майбутнє, або це лише забобони? А відповідь залежить від того, хто на це запитання відповідатиме: астроном чи астролог. Якщо перший бачить у зірках наукові відкриття, то другий — приховані натяки на те, що сьогодні вам краще не запізнюватися на роботу, адже Венера в ретрограді. Тож давайте розберемося, у чому ж полягає різниця між цими двома поняттями.

Ці результати узгоджуються з попередніми емпіричними дослідженнями, які не могли знайти доказів, які б підтверджували тези астрології. Автори останньої роботи наголошують, що дуже важливо показувати людям псевдонауковість цього напряму. Це не лише підвищує загальну наукову грамотність населення, а й допомагає розвивати критичне мислення і сприяє прийняттю відповідальності за свої вчинки та власної долі.