Щоденна кава може знизити ризик фібриляції передсердь на 39%
Нове дослідження показало, що одна чашка кави на день може захистити серце від фібриляції передсердь — поширеного розладу серцевого ритму. Це ставить під сумнів усталену пораду уникати кофеїну для пацієнтів із серцевими проблемами, пише ScienceDaily.
Що таке фібриляція передсердь та до чого тут кава
Підписуйтеся на наші соцмережі
Фібриляція передсердь (AFib) змушує серце битися нерегулярно та занадто швидко, підвищуючи ризик інсульту та серцевої недостатності. Традиційно пацієнтам радили обмежувати споживання кофеїну. Проте дослідження Каліфорнійського університету в Сан-Франциско та Університету Аделаїди виявило протилежні тенденції. Учасники, які щодня пили бодай одну чашку кави з кофеїном, мали на 39% нижчий ризик повторної фібриляції.
Він додав, що кофеїн діє як сечогінний засіб, що потенційно знижує артеріальний тиск, а деякі інгредієнти кави мають протизапальні властивості.
Дослідження стало першим рандомізованим клінічним випробуванням, яке перевіряло вплив кави на серцевий ритм. У ньому взяли участь 200 пацієнтів із стійкою фібриляцією передсердь. Їх випадково розподілили на групи: одна пила щодня каву з кофеїном, інша — повністю уникала кофеїну протягом шести місяців.
Результати показали, що любителі кави мали на 39% менший ризик повторних епізодів фібриляції. Дослідники припустили, що ефект може частково пояснюватися заміною менш здорових напоїв, як-от солодка газована вода, на каву.