Науковці знайшли спосіб омолодити зір за допомогою жирних кислот

2 хвилин читання

Одним із найпомітніших наслідків старіння є погіршення зору — багато людей після 60 років потребують додаткового освітлення, щоб читати або розрізняти дрібні деталі. Нове дослідження пропонує можливий спосіб уповільнити або навіть повернути ці зміни, пише ScienceDaily.

Проста жирна кислота може відновити віковий зір — відкриття вчених з Каліфорнії. Фото: Deposit Photos

Команда дослідників з Каліфорнійського університету в Ірвіні, спільно з науковцями Польської академії наук та Університету охорони здоров’я і медицини в Потсдамі, зосередилася на гені ELOVL2 — ключовому маркері старіння. Цей ген відповідає за вироблення дуже довголанцюгових поліненасичених жирних кислот (VLC-PUFA), необхідних для здоров’я сітківки.

Підписуйтеся на наші соцмережі

Як проводили експеримент та яка його ефективність?

Читайте також: Дослідники з Інституту очей USC Roski запускають нове клінічне випробування, яке може відновити зір у людей із запущеною сухою віковою макулярною дегенерацією. Пацієнтам пропонують ультратонкий імплантат зі стовбурових клітин, здатний замінити пошкоджені клітини сітківки, пише ScienceDaily.

У ході експериментів мишам похилого віку вводили специфічну жирну кислоту, що призвело до покращення їхніх зорових показників. Дослідники наголошують, що подібного ефекту не вдалося досягти за допомогою звичних омега-3 кислот, зокрема ДГК (докозагексаєнової кислоти).

«Ми показали потенціал для відновлення вікової втрати зору. Ця жирна кислота не лише покращує зір у старих тварин, а й змінює ознаки старіння на молекулярному рівні».
Зазначила доцентка Дорота Сковронська-Кравчик, співавторка дослідження.

Науковці також виявили генетичні варіанти ELOVL2, пов’язані з швидшим прогресуванням вікової макулярної дегенерації. Це відкриття може допомогти в ідентифікації людей з підвищеним ризиком втрати зору та розробці нових методів профілактики й лікування.

Дослідники також розглядають вплив ліпідного метаболізму не лише на зір, а й на імунну систему. Попередні результати свідчать, що добавки з поліненасиченими жирними кислотами можуть уповільнювати старіння імунних клітин та потенційно знижувати ризик певних захворювань, пов’язаних зі старінням.