Овочі можуть поглинати мікропластик прямо з грунту через воду

2 хвилин читання

Команда вчених з Плімутського університету (Велика Британія) вперше продемонструвала, що нанопластик може проникати в їстівні частини овочів. Дослідження показало, що крихітні фрагменти пластику, присутні в ґрунті та воді, здатні долати природні захисні бар’єри рослин, пише Science Alert.

Овочі можуть поглинати мікропластик прямо з грунту через воду. Фото: Deposit Photos

У рамках експерименту дослідники вирощували редьку в гідропонній системі, яка містила наночастинки полістиролу. Уже через п’ять днів майже 5% нанопластиків проникли в коріння, а частина — потрапила до м’ясистих їстівних частин овоча. Десята частина наночастинок навіть досягла верхніх пагонів.

Підписуйтеся на наші соцмережі

«Рослини мають шар у своїх коренях, який називається каспаріанською смугою, яка повинна діяти як форма фільтра проти частинок, багато з яких можуть бути шкідливими». 
Каже фізіолог Натаніель Кларк.
Читайте також: Чай залишається одним із найпопулярніших напоїв у світі, але нові дані змушують подивитися на звичний ритуал під іншим кутом. У журналі Food Chemistry вийшов огляд 19 наукових досліджень, про який написало Earth.com, дійшов висновку: під час заварювання з чайних пакетиків у напій можуть потрапляти мільярди мікро- та нанопластикових частинок.

Хоча експеримент проводився в контрольованих лабораторних умовах із вищою концентрацією пластику, ніж у природному ґрунті, результати викликають занепокоєння. Вчені зазначають, що явище, ймовірно, не обмежується лише редькою — інші овочі також можуть накопичувати нанопластик.

«У всій наших попередніх дослідженнях ми виявили мікропластикове забруднення скрізь, де шукали його. Однак це дослідження дає чіткі докази того, що частинки в навколишньому середовищі можуть накопичуватися не тільки в морепродуктах, але й в овочах».
Каже морський біолог Річард Томпсон.

Наслідки впливу нанопластику на людський організм досі до кінця не вивчені, але дослідники попереджають про потенційні ризики для здоров’я та закликають до подальших досліджень і посилення контролю за пластиковим забрудненням.